"Any colour - so long as it's Chocolate"

Sunday, February 13, 2011

'Home Made' Cokelat

Ketika pulang bercuti ke kampung sempena Tahun Baru Cina tempoh hari seperti biasa upacara makan malam besar dilangsungkan. Tapi this time sangat istimewa kerana 'Barbeque at the rooftop of Monte Bayu Cheras'.
 
Namun ketika pemanis mulut dihidangkan satu menu yang menarik perhatian saya dihidangkan iaitu 'Home-Made' Chocolate. It was amazing!. Saya pernah membakar muffin cokelat, kek cokelat dan biskut cokelat. Tapi ini baru pertama kali saya merasa cokelat yang dibuat sendiri di rumah.

Rasa cokelat dengan inti yang berbagai seperti kacang, puffed rice  dan kismis. Rupabentuk Cokelat  pula memang unik  Kami sekeluarga makan memang tak ingat. Sedap sangat sampai tak cukup. Saya yakin ia bukan kali terakhir saya melihat cokelat ini. Terima kasih Kak Long for the nice chocolate. Tak sabar untuk belajar membuat cokelat...  

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...