"Any colour - so long as it's Chocolate"

Tuesday, February 22, 2011

Billboard Cokelat Terbesar

Meiji Seika Kaisha Ltd? Syarikat apa tu? tak pernah dengar pun. Tunggu dulu sebab kini nama Meiji Seika tidak akan anda dapat lupakan! Semuanya gara-gara gimik syarikat sempena Valentine Day 2011. 
What is that? Is it choc bar...
Meiji Seika Kaisah Ltd adalah syarikat pengeluar cokelat utama di Jepun. Tahukah anda menjadi adat bagi wanita Jepun untuk menghadiahkan cokelat kepada lelaki sempena hari Valentine.  (Alangkah baiknya jika adat sama diamalkan di Malaysia huhu). Oleh itu bagi mempromosikan cokelat Meiji, syarikat tersebut telah membina Billboard Terbesar Dunia di Takatsuki, Osaka, Jepun.
Choc bar? It can't be that big? Better take a closer look...
Papan iklan dikenali dengan nama 'Big Miruchi' (muruchi bermaksud 'cokelat susu' dalam bahasa Jepun) dilancarkan pada 11.2.2011. Ia terdiri daripada 42 blok plastik yang dilekatkan pada dinding kilang cokelat syarikat tersebut. 
Shooot! Definitely a Gigantic Yummy Chocolate Bar
Lokasinya yang terletak bersebelahan dengan lintasan keretapi sangat strategik kerana ia secara senyap mempengaruhi minda pengguna keretapi untuk merasai kelazatan cokelat Meiji. Sebenarnya  taktik promosi tersebut bukan hanya 'meracuni' masyarakat Jepun ia jelas berjaya mempengaruhi masyarakat dunia. Now I want to taste Meiji chocolate! Now!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...