"Any colour - so long as it's Chocolate"

Sunday, February 13, 2011

Filem fantasi Cokelat pilihan

Bersempena dengan azam 2011 saya untuk merekodkan segala informasi berkenaan Cokelat maka saya teringat tentang filem.  Filem memang sangat berkesan dalam membangkitkan minat Cokelat kerana ia memberi kesan visual yang terperinci keenakan cokelat.

Johnny Depp aka Willy Wonka
Charlie and the Chocolate Factory (2005) adalah filem fantasi terbaik tentang cokelat. Ia mengisahkan Charlie seorang budak miskin yang memenangi cabutan bertuah melawat kilang Cokelat Willy Wonka yang terkenal tetapi penuh misteri. Mesej positif tentang tindakbalas cokelat terhadap tabiat manusia yang tamak, sombong dan baik hati sangat menarik. 

Ia adalah kombinasi filem kanak-kanak dengan mesej santai kepada golongan dewasa. (We chocolate lovers are always young at hearts hehe).


Mana satu cokelat nak makan ni?
Kesan visual tentang keindahan, keenakan dan warna warni cokelat bagaikan syurga kepada setiap 'Chocoholic'. Bayangkan air sungai milk chocolate, taman permainan lollypop dan rumah candy. Karektor Willy Wonka selaku usahawan cokelat yang lucu dan pelik sangat menghiburkan. I really recommend everyone especially kids to watch this movie.

   

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...