"Any colour - so long as it's Chocolate"

Saturday, May 28, 2011

Percutian Sambil Belajar; Beryl's Kingdom

Sempena musim cuti sekolah pasti kita buntu memikirkan lokasi yang sesuai untuk berjalan-jalan. Disini saya cadangkan lokasi yang cantik, informatif, jimat dan mengenyangkan: Beryl's Chocolate Kingdom. 
'Pasaraya cokelat' yang terletak di No 38, Jalan Utara, Off Jalan Imbi, Kuala Lumpur ini umpama satu taman fantasi cokelat yang penuh warna-warni terletak ditengah bandar Kuala Lumpur. Ia dibuka setiap hari daripada jam 9 pagi hingga 6 petang.
Beryl's adalah jenama cokelat tempatan yang telah menembusi pasaran antarbangsa khususnya Asia dan Timur Tengah. Berbeza dengan cokelat dipasaraya, kilang ini menawarkan lebih 70 produk citarasa cokelat yang unik seperti durian, cili, kentang dan buah-buahan. 
Lawatan di kilang Beryl's biasanya dimulakan dengan taklimat video pengenalan cokelat. Seterusnya anda diberi penerangan tentang proses pengilangan cokelat Beryl's sebelum diakhiri dengan bilik pameran produk Beryl's. 
At least 1 kali dalam hidup pengemar cokelat wajib pergi ke Beryl's Kingdom. Percutian ringkas namun penuh informasi. Yang lebih penting adalah suasana menarik dicipatakan oleh Beryl's bagi menanam minat masyarakat dengan cokelat. Perhaps this is where the movie Charlie and a Chocolate Factory becomes reality.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...