"Any colour - so long as it's Chocolate"

Sunday, April 24, 2011

Kasut Cokelat that I dream of..

Pada 4 sehingga 10 April 2011 yang lalu berlangsungnya Festival Kasut Antarabangsa Malaysia di PWTC. Pameran tersebut berjaya mempromosikan produk kasut daripada pengusaha tempatan seperti Zang Toi, Larrie, Princess, Carlo Rino, Nose, Bill Keith, Paula Moda, Fiorucci, Vern’s dan Dr. Cardin. It's surprises me because I thought jenama tersebut adalah daripada syarikat antarabangsa rupa-rupanya keluaran tempatan. Bangga jadi rakyat Malaysia.

Be as it may saya lebih teruja melihatkan gimik festival kasut tersebut. Its big and gigantic. Saya dengin ini menampilkan 'Kasut Klasik Baba Nyoya' paling besar di Malaysia. Lebih mengagumkan lagi adalah kerana kasut yang tercatat didalam Buku Rekod Malaysia ini diperbuat daripada Cokelat sepenuhnya!
 
Kasut ini dicipta oleh Frankie Lee, chief artist YTL Hotel dengan menggunakan cokelat hitam, marzipan dan koko. Kasut sepanjang 3.6 meter (10 kaki) ini sangat cantik dan berwarna warni dengan hiasan manik cokelat seberat 130 kilogram. Ia  sangat unik bagi mengambarkan nilai tradisi kasut/ capal tempatan. 

Dan yang paling penting ia hanya satu dalam dunia. Ia hanya ada sebelah kanan. Eh... mana kasut sebelah kiri? Dah kena makan obviously hehe.  

 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...