"Any colour - so long as it's Chocolate"

Thursday, April 28, 2011

Chocolate Biscuit Cake Putera William & Kate

Majlis Perkahwinan Di-Raja Britain paling dinantikan bakal berlangsung pada 29hb April 2011. Putera William bakal menyarungkan cincin dijari Catherine Middleton sambil disaksikan jutaan penduduk dunia. Putera sulong Princess Diana berkahwin dengan anak orang kebanyakan. A great portrayal of lovely modern fairy tale. 

Apa yang menarik adalah terdapat 2 jenis kek perkahwinan di Majlis tersebut. Kek rasmi perkahwinan adalah kek buah tradisional bertingkat dengan dihiasi corak ros dan berwarna putih sepenuhnya. (This is the best part) Kek 'tidak rasmi' adalah kek kegemaran sejak kecil Putera William iaitu 'Kek Biskut Cokelat'
Kek Biskut Cokelat ini adalah resepi tradisi keluarga Di-Raja. Ia dihasilkan oleh McVitie sebuah syarikat biskut terkenal Britain. Kek kegemaran keluarga di-Raja ini diperbuat daripada biskut tea yang disalut cokelat. Ia tidak perlu dibakar sepertimana kek yang lazim.  Sehingga kini rekabentuk kek cokelat tersebut masih menjadi rahsia.

Namun daripada sumber resepi kek cokelat tersebut adalah 1,700 biskut teh yang disalut cokelat seberat 17 kilogram. Ia cukup besar  dan cukup untuk menjamu 600 tetamu kehormat. Sama-sama kita saksikan keindahan dan kelazatan kek biskut cokelat kelak.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...