"Any colour - so long as it's Chocolate"

Tuesday, March 15, 2011

Be strong Japan...

Pada 12 Mac 2011 ketika diberitakan tentang gempa bumi di Jepun, pada mulanya saya tidak terkejut langsung. Maklumlah masyarakat Jepun memang sudah bersedia dengan segala kecanggihan teknologi bagi menghadapi gempa. Jepun sinonim dengan gempa. Anyway earthquake happens at Japan annually, right.
Masya-Allah
Namun jantung tiba-tiba terhenti apabila mendapat tahu skala Richter gempa yang berukuran 9! Ukuran 9 adalah bersamaan dengan gempa di Aceh pada 2004 lalu! Tambahan lagi ia berlaku di lautan dan sudah tentu mengakibatkan Tsunami! Dalam masa yang sama terbayang nasib adik ku yang kini belajar di Fukui Jepun.

This is NOT Dark Chocolate!
I wish I can update more on chocolate as usual. Namun berat hati saya untuk menutup sebelah mata sambil menikmati cokelat apabila mengenangkan nasib rakyat Jepun. Terbaru logi nuklear di Fukushima pula meletup dan sudah tentu sekali lagi Jepun terdedah kepada radiasi nuklear. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Bersama kita berdoa agar Jepun tabah dan redha dengan takdir Ilahi. Be strong Japan... 

* Syukur adik saya selamt di Fukui tapi bimbang dengan radiasi nuklear.

1 comments:

Dila's Art said...

Salam CL
Memang terharu
Bersyukur kerana kita duk kat Malaysia yang makmur melainkan sekali-sekala banjir..

anyway
saya pun chocoholics..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...